Waterhuys werkwijze:
 

Graag vragen wij  uw aandacht om één en ander uit te leggen over de Waterhuys werkwijze. In onze ogen  bestaat het aanschaffen van een badkamer uit de volgende, verschillende processen die wij in het kort met u door willen nemen. U kunt het geheel lezen of per onderwerp door per onderwerp op onderstaande links te drukken.

 

Showroombezoek en oriëntatie proces
Budget vaststelling/bepaling
Thuisbezoek en opmeten badkamer
Het maken van ontwerp en offerte
Afronding en betalings- en leveringsvoorwaarden

 

Oriëntatie badkamer:

Bezoek en oriëntatie: in onze ogen het meest belangrijke onderdeel van de uiteindelijke aanschaf van een badkamer. Juist tijdens deze oriëntatie kan men ideeën opdoen die later de uiteindelijke badkamer zullen vormen. Vormen, kleuren, indeling. Materiaalsoorten en de verschillen in deze. Een oriëntatie badkamer bezoek is een uitermate belangrijke fase dus.


Veel te vaak horen wij, als wij bezoekers aanspreken of we ze van informatie kunnen voorzien: “Nee hoor, we zijn alleen maar even aan het oriënteren” .


Wij zijn van mening dat in u juist deze fase niet genoeg informatie kunt vergaren om tot een goede weloverwogen keuze te komen. Oriënteren is veel meer dan “een rondje door een showroom lopen”. Het gaat om het verzamelen van de juiste informatie, om zo uiteindelijk weloverwogen uw droom-badkamer te kunnen realiseren. Hoe meer u vraagt, hoe verstandiger u uiteindelijk kunt kiezen.


Echter, teveel aan informatie kan er juist voor zorgen dat u door de bomen het bos niet meer ziet. Wij adviseren dan ook iedereen niet meer dan drie showrooms te bezoeken. Met goed gerichte vragen ontvangt u dan een schat aan informatie om een juiste keus te maken.


Geneert u niet om juist in deze fase dus zoveel mogelijk te vragen te stellen. Wij zijn ervoor!
 


Budget vaststelling/bepaling: hoe vaak koopt men een badkamer in het leven? Gemiddeld één tot maximaal twee keer. Wij vinden het dan ook de normaalste zaak van de wereld dat u niet precies weet wat een nieuwe badkamer kost. Dit geldt ook voor de eventuele montage van uw nieuwe badkamer.
 
Toch vragen wij u bewust of u tijdens  aan het oriëntatieproces eens goed bij uzelf te rade wilt gaan over uw besteedbare streefbudget. Het budget dat u daadwerkelijk uit wilt geven aan uw badkamer. Of het een realistisch bedrag is of juist niet is in deze fase nog niet écht belangrijk, maar voor ons geeft dit een handvat om u goed te kunnen adviseren.

 
Veelal is men wat huiverig om een budget te noemen, dit is echter niet verstandig. Het is nl. voor onze medewerkers nagenoeg onmogelijk om u van écht passende informatie  en een passende offerte te voorzien als we uw streefbudget niet weten.

 
Dit geldt zeker als er ook door ons gemonteerd moet worden. Immers uw budget is bepalend voor het ontwerp. Hoe meer er moet gebeuren aan montagewerkzaamheden  hoe minder budget er overblijft voor het sanitair, hoe minder montagewerkzaamheden u wenst  hoe meer er overblijft voor het sanitair.


Maar ook is het onmogelijk om u de juiste materialen te adviseren als wij geen budget weten, gezien de prijsverschillen in bijvoorbeeld tegels en kranen . Wij vinden het erg vervelend voor u als wij voor u een prachtige badkamer ontworpen hebben waar u razend enthousiast over bent maar waarvan achteraf blijkt dat hij (ver) over uw budget heen gaat. Want, het is geen loze kreet, in nagenoeg ieder budget kunnen wij een prachtige badkamer ontwerpen en offreren.

 
Zeer sporadisch komt het voor dat wij binnen ons brede sanitair- en tegelpakket geen passende offerte kunnen maken, of eigenlijk moeten we zeggen, willen maken. Bij ons staat kwaliteit altijd boven prijs. Liever iets niet verkopen dan inferieure kwaliteit leveren is iets dat wij hoog in het vaandel dragen. U kunt er dus volledig op vertrouwen dat u bij ons altijd de allerbeste kwaliteit krijgt binnen het door u gestelde budget.


Thuisbezoek en opmeten badkamer: na een grondige oriënterende fase is onze volgende stap dat wij bij u thuis de ruimte in de huidige staat komen bekijken. We kunnen dan alle werkzaamheden en eventuele problemen goed in kaart brengen zodat u er zeker van kunt zijn dat de eventuele werkzaamheden en het kiezen van materialen géén problemen op zullen leveren.


Wij stellen u hierbij dan wel de vraag: is er een goede kans dat wij in de toekomst tot elkaar kunnen komen? Factoren die daar in mee spelen zijn: heeft u naar uw gevoel goed en voldoende advies gehad tijdens de oriënterende fase, heeft u materialen gezien waar u zich helemaal in kunt vinden, zitten deze in een budgetklasse die u past, heeft u het volste vertrouwen in ’t Waterhuys gebaseerd op bovenstaande.


U kunt zich voorstellen dat het voor u en voor ons weinig zinvol is om bij u de badkamer op te meten als u in eerste instantie toch al (enigszins) uw twijfels zou hebben bij ’t Waterhuys om welke reden dan ook.


Vrijblijvende offerte

Het maken van ontwerp en offerte: “Kunt u eens een vrijblijvende offerte en ontwerp voor ons maken” is een vraag die we erg veel horen.
 
Wat voor ons hierbij van belang is, is om te weten is: wat verstaat u onder vrijblijvend?
Betekent dit: “we willen gewoon even weten wat een badkamer gemiddeld kost” of bent u serieus van plan om bij ons de badkamer aan te schaffen, maar wilt u vanzelfsprekend wel een slag om de arm houden.


Helaas gebeurt het vaak dat een consument door bv. een installateur of een aannemer naar ons gestuurd wordt met de opdracht: “laat daar maar even een offerte en een ontwerp maken, dan lever ik u de spullen wel en maak het wel volgens dat ontwerp”. Of dat een doe-het-zelver bij ons langs komt voor een vrijblijvend ontwerp en vervolgens met ons ontwerp en advies de materialen elders haalt en onze kennis, creativiteit en vakmanschap op deze manier misbruikt.


Ook vergeet men vaak bij het begrip “vrijblijvende offerte” dat het houden van een showroom een kostbare aangelegenheid is. Dat men juist in de showroom, aan de hand van alle geïnvesteerde middelen, alle informatie krijgt die men nodig heeft om beslagen ten ijs te komen.


Het maken van een offerte en een ontwerp kost relatief veel tijd en ook wanneer we bij een klant langsgaan voor een thuisbezoek, met eventueel  een monteur, kost dit tijd en geld.

 
Wij vinden het dan ook redelijk dat we vooraf aan het hele traject willen weten of er vanuit u een gerede kans van slagen is om uiteindelijk tot een overeenkomst te komen met ’t Waterhuys. 
Om er nu voor te zorgen, dat beide partijen aan het eind van het offerte traject
elkaar recht in de ogen aan kunnen blijven kijken, hanteren wij het zgn. “statiegeld tarief”
Dit houdt in dat wij op het moment dat wij daadwerkelijk voor u aan het werk gaan, een overeenkomst sluiten voor een bedrag van € 180.- all in.

 

Hiervoor maken wij voor u:
• Een uitgebreide gespecificeerde offerte
• Een op maat gemaakt ontwerp
• Een maatschema
• Een aansluitschema
• Een tegelplan
• Een uitgebreide gespecificeerde offerte voor montage.
• Inclusief het langskomen bij u thuis
 
Deze overeenkomst houden wij gewoon in uw archief en wordt niet vooraf in rekening gebracht, u betaalt dus niets. Pas op het moment dat u, om welke reden dan ook, besluit géén zaken met ons te willen doen nadat wij alle werkzaamheden voor u hebben verricht dan is het in onze ogen redelijk dat de door ons geïnvesteerde tijd en kosten in rekening worden gebracht. Vanzelfsprekend krijgt u dan de offertes en ontwerpen zoals boven omschreven keurig thuisgestuurd.

 
Deze rekening krijgt u uiteraard alleen als wij de offerte helemaal volledig binnen uw wensen gepresenteerd hebben. Als voorbeeld: u heeft ons een budget van €8.000,- opgegeven maar wij ontwerpen een badkamer van €15.000,- dan is het vanzelfsprekend dat u elders gaat kijken.

Op zulke momenten ligt het aan ons dat we niet tot een overeenkomst kunnen komen en zult u de rekening dan ook niet ontvangen.


Afronding en leverings- en betalingsvoorwaarden: op het moment dat wij samen overeen zijn gekomen dat de badkamer bij ons aangeschaft wordt en eventueel door ons geplaatst wordt krijgt u van ons de getekende offerte mee naar huis en krijgt u binnen 7 werkdagen een officiële opdracht-bevestiging van ons thuisgestuurd.

 
Ook krijgt u een overzicht van de verdere gang van zaken. Wanneer er geleverd wordt, hoe er geleverd wordt, wanneer de montage start, etc. Er wordt samen met u een montage checklist opgesteld zodat alle partijen precies weten wat er gaat gebeuren en u , en wij, niet voor verrassingen komen te staan.


Wij werken niet met een aanbetaling en u kunt zelf beslissen of u bij aflevering contant aan de chauffeur wilt betalen of 2 dagen voor levering per bank. Ook is het zo dat u uitsluitend betaald voor wat er geleverd wordt. Als bv een badkamermeubel een week later komt dan de rest van de materialen, dan betaalt u dat meubel ook pas een week later. Op deze manier kan er in onze ogen geen onvrede of wantrouwen ontstaan over de betalingen.


Mochten er bij u nog vragen zijn mbt onze werkwijze dan horen wij deze vanzelfsprekend graag. Vertrouwd zaken doen kan tenslotte alleen als alles open, eerlijk en duidelijk is. U kunt telefonisch contact met ons opnemen, maar ook kunt u onderstaand formulier in vullen. We nemen dan per eerste gelegenheid contact met u op. Bij echte klachten verzoeken wij u uitsluitend schriftelijk te communiceren omdat er dan een gespreksgeschiedenis is waarin alles over en weer gedocumenteerd is en dit altijd naleesbaar is voor beide partijen.

 

(onderstaande code is voor u ter voorkoming van spam)

« terug